onsdag 6. mai 2009

Malekosten kommer frem igjen

Nei, nå er det på tide å sette koppen opp på hyllen og bytte den ut med malerkosten... Dette har gått litt tregt.

Den gulbeige kroken har ikke blitt benyttet til noe, og nå får jeg utnyttet plassen bedre med hyller og kroker har jeg planlagt.


Plutselig er det blitt plass for nøkler, skjerf og småting i kurvene og mulighet til å henge fra seg.
Litt mye hvitt her etter min smak, jeg liker best blanding av ulike treslag sammen med det lyse. Derfor har jeg planlagt en beis med sølvgrå-aktig skjær for kontrast. Har tenkt at det skal minne om drivvedfarge. I motsetning til mange har vi her hjemme umalte treoverflater mange steder. Jeg synes det blir både lunt og trivelig med varm glød i og at man ser trestruktur. Håper å få til samme følelsen som når man ser gamle, værbitte hus. Imidertid har jeg ikke funnet noen slik beis i noen butikk enda da... alltid noe for mye sølv eller grått i nyansen. Kanskje jeg må blande og mikse selv for å få det slik jeg ønsker!

12 kommentarer:

Anne sa...

Lekkert lekkert, og som tips kan jeg anbefale deg å gruke trebeis for å få den effekten du er ut etter, og ønskes en litt mer guylden stemning kan du sette treet inn med bivoks, dette har nå jeg gjort med stort hell. En lekker glans blir det også.

Men kroken da, den ble jo så flott!!

Hilsen fra landet sa...

Tusen, takk, Anne, og for tipset ditt! Setter stor pris på det :-)

M sa...

Hei hei,
det er ikke lett å få riktig farge, jeg har brent meg der...
Lykke til
klem fra meg

GundaM sa...

Så flotte bilder du tar og stilig resultat ble det ;)

Likte godt den knagg rekka!

Jorun sa...

Hei.
Koselig at du titta innom bloggen min!
Nå har jeg titta rundt her hos deg litt. Koselig blogg du har.
Ha en god kveld!

Synnøve. sa...

Det blev ju skikkeligt fint det der.
Har sån lyst at male hjemme. Men vi leier så eg er ikke sikker på at vi får. Allt er panel... Er så lei panel...
Har du noen goe tips på hvordan man kan få det litt mer fargerikt?
Klems Synne.

Liv Elin sa...

Heihei - kjekt du ville bli med i trekningen min .....blir spennende å se hvem av dere som blir den som får forundringspakken i posten ! ;)

Ang Heidal - så er det etternavnet mitt , men hverken navnet eller jeg (eller min mann , som jeg har fått etternavnet fra - er fra Gudbrandsdalen eller bygda Heidal.)
Navnet søkte min manns bestefar om å få rundt ca 1930 tallet , da den lille gården dems ble kallt Heidal.

Det er fler som har lurt på det samme - så du er ikke alene om den ! ;)
Min mann var nylig i Heidal - i forb. m et bilkjøp , da var han innom Heidal - og kjøpte ekte heidalsost ! ;)

Kjempekoselig krok du har laget foressten - gjør seg med litt oppussing iblandt ! :)

Kanin-nøstene deres var kjempesøte - lurer på å skaffe oss det etterhvert vi også ....hva heter rasen dere har ?

Håper du får en flott dag !
hislen fra L i Husrom & Hjerterom

stjerneglass sa...

Så mange deilige bilder du har i bloggen din! Tusen takk for koselig melding i bloggen min. :)

Jeg blir helt våryr av bildene dine!

MODERN COUNTRY sa...

Å det ble lekkert! Jeg er som du skjønenr litt mindre glad i farger i hjemmet, men prøver å få en balanse mellom det lyse og mørke. Ikke alltid like lett, men kontrastene liker jeg veldig godt.

Smålo av hønene dine under her, så gode de er!

Ha en trivelig kveld!
Klem/Aina

Anonym sa...

Så fin blogg du har! Med blomster og høner og litt gjør-det-selv blir jeg i godt humør av å lese :)

My little footprints sa...

Takk for hilsen ;)
Så du har tatt fatt med malekosten? Det er godt med en fornying innimellom! Dette ble jo en stor forskjell! Liker godt alt det lyse jeg da! ;)

Kathrine sa...

Så flott du har fått rabarbrasuppe på en sånn liten ovn da:) Den er i brukbar stand denne jeg fant, bortsett fra døra. Men den skal nå bare brukes ute, og da trenger en ikke dør heller.

Og det skal finnes en beis som er drivvedfarget. Husker ikke hvor jeg leste om det, men velutstyrte malerbutikker har kanskje?
Fin krok iallefall:))