fredag 13. juni 2008

Ikke alt blir som man tror...

Jeg ble så inspirert over disse tønneplantingene, som settes opp hver sommer der vi har hytte. Utrolig vakkert - og de kollossale, tunge, solide tønnene som bugner av en overflod av blomsterrikdom. Fantastisk! Dette må jeg få til, tenkte jeg. Derfor satte jeg masse løker i høst.... og dette ble resultatet:

.... og dette:
Det er riktignok frodig, men ikke på den måten jeg hadde håpet da... Så nå er vel tiden inne for å fjerne det- har gitt opp håpet på at det skal komme noe som likner blomster der nå. Og iveren etter å kjøpe nye løker har bleknet må jeg si!
Lurer litt på hva jeg skal sette i tønnene; kom gjerne med tips! Fortsettelse følger ;-)

23 kommentarer:

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Elisabeth sa...

Du får sette øl ;-)

God helg!

Hilsen fra landet sa...

Veldig veldig godt tips elisabeth!!! :-D

Linda sa...

Hei!Ta deg en tur til gartneriet og kjøp slike sommerblomster som dem over,noen hengeplanter også.
da blir din tønne like vakker som den andre.Plant løken i hagen,å la det grønne visne bort.Lykke til.
God helg.Hilsen Linda :))

Anonym sa...

Dette var leit. Men du har jo så mange pelargoner, de vil sikkert trives i disse gamle tønnene. Lykke til!

Tiril sa...

Måtte jo flire litt jeg, hva skjedde
mon tro??
du får kjøpe en tue med ferdig blomster å grave ned i
tønna
ellers så har du så mye annet fint på bloggen din..

h.espe sa...

Nei, det skal være sikkert, ikke alt blir som man vil her i livet - i dette tilfellet gjelder det tønnene dine.... Kanskje det "plutselig" kommer noen flotte blomster.... Er jo lov å drømme ;o)

Det er det samme her hos meg. Jeg plantet masse frø - blomster og urter, og sitter igjen med 1 solsikke (av sikkert 8), og 1 basilikum plante (den kommer kanskje, ser anda litt pjusk ut).. Til neste år kjøper jeg ferdig produsert..!!!

Ønsker deg en flott helg videre!!

Klem Hildegunn :o)

liven sa...

ojsann..........

du får plante sommerblomster i de da:O)

Kos deg:O)

Anonym sa...

Hei hei jada, jeg kan da avsløre sånn ca hvor hytta er... i Sandefjord :) Det er det som er så herligk, vi bor i Sandefjord og har hytte he også :) Litt sånn fra hverandre da selvsagt :) Vi koser oss veldig der ute§

Ha en fin lørdag!!!

Anne sa...

Det site bilde der minte meg fryktelig om sønnens kamerat som heter Emil du.... Samme friss, bare selve ansiktet som mangler

:-)))

For en litt billligere variant kan du kjøpe Lobelia..., nydelig vakker og blå :-))

Sologbolig sa...

Nei av og til blir det jo heilt annleis enn ein har tenkt, Kanskje noen hengeplanter hadde vert fint sammen med pelargoniar. Ha ei fortsatt fin helg!

FO - 2 sa...

Noe høyt og noe lavt kanskje.
I mange farger.
DET er fint det! :)
Prydtobakk, Surfinia, Lobelia ovs. ;)
Lykke til og god søndag! :)

Anita sa...

Hi,hi ølbrygging hørtes ut som en god ide.
Det er rart det der,man bygger opp en forventning og er overbevist om at dette blir bra, så kommer nedturen etter noen måneder...hi,hi - been there, done that.
klem amo

Anonym sa...

Hallo det var jo litt kjedelig da :( men ikke gi opp! Her i Sandefjord har kommunen satt ut slike tønner både her og der i sentrum og de bruker ferdige sommerplanter. Kan du ikke teste det? Jeg synes det er kjempefint. Det er en liten krok med en benk rett ved kirken, i grunn i et veldig traffikert kryss hvor de har satt flere slike tønner med sommerblomster og til høsten planter de slik prydkål der, og det er faktisk en liten oase midt i trafikken hvor man kan sette seg ned og hvile litt :)

ps. er du plaga med viruskommentarer hos deg? jeg ser du har så mange kommentarer slettet. Gå inn i kommentarinnstillingene dine og velg at man må skrive bokstaver, så tror jeg det hjelper en del. Gjorde det hos meg i alle fall!

Synnøve. sa...

Oj, vad har skjedd?
Så mange slettede kommentarer...
Spam eller?
har hatt noen slike eg og. Bort med dem.
Du får plantere flotte sommerblomster. Finnes en masse flotte på gartnerierne nå for tiden.
så pröv. Lobelia er ett forslag, surfina er ett annet...
du finner nog på vad du ska gjöre.
Klems i massevis.
Synne :D

Berit T sa...

Klart du ble skuffet når avlingen ble slik.... men jeg er sikker på at fortsettelsen viser... noe frodig,nydelige farger, noe som henger utfor kanten, iallefall lykke til!
Ha en fin uke fortsatt.

-Mitt lille rede- sa...

Vell, tønnen var ihvertfall fin ;-) Sikkert veldig kjipt å få slik resultat. Gleder meg til å se fortsettelsen, den blir nok bra kan jeg tenke meg :-) Kunna tenkt meg ei slik tønne.

Klem fra Lene

Synnøve sa...

Hei hei! Hihi, ja det blir ikke alltid slik som man har tenkt...! Minner meg om noen løker jeg satte i en stor krukke i høst... Jeg leste et sted at man kunne plante forskjellige løker i forskjellig dybde i krukken, så ville de avløse hverandre etter hvert som de vokste opp om våren. Ha, jommen sa jeg smør! Kom bare opp noen pistrete stilker av ubestemmelig slag, og resten var ugress :p Men men, man må jo bare prøve igjen :) Ha en fortsatt fin uke! Synnøve

Jeanette sa...

Go`morgen:)
Ikke vær til å ta frokosten på trappen her!!:( håper på sol snart!
Tønner er så stilig og plante i..du får d nok til skal du se:)
Ha en kjekke søndag!
-jeanette-