lørdag 21. juni 2008

Rene, enkle og optimistiske margeritter er kommet på plass i tønnen, isteden for det pistrete, grønne "håret" som sto der. Kveldssolen som skinner gjennom blomstene....
Jeg pleier egentlig å ha sammenplantninger i tønnene, slik som her - tilbakeglimt fra i fjor under her:

Nå er det pelargonium sammen med en Stenberg Popier rose i midten. Roser og pelargoner passer fint sammen synes jeg - men når jeg tenker meg om... hva er det egentlig som ikke passer sammen med pelargoner?!
Fivrel: Legg merke til hengekøyen i bakgrunnen som er av en type som ikke er vanskelig og krevende å slappe av i, som du nevnte en gang - den er ferdig spilet ut, så man slipper å ligge og holde balansen - rikelig plass til to! Koselig, ikke sant?

Til tross for at sommertemperaturen ikke er kommet tilbake, er min favorittrose dukket frem; Thèrése Bugnet... den dufter, remonterer, har vakre, fylte blomster og dekorative stilker og hardfør H7 - kan man forvente mer?
Jeg har bestemt meg for å skaffe en ny hver sommer! ... og kanskje hennes slekning Louis også. Selv om denne er hardfør og klarer vinteren ser jeg for meg en frodig med denne i riikelig antall! Håper på varme utekvelder til alle i tiden som kommer! :-)

10 kommentarer:

naturglede/Randi Lind sa...

Så mye vakkert du har i din hage. Du spurte om kransbinding. Omtrent alt kan brukes som tåler litt behandling. Jeg bruker bindtråd og og lager mange små buketter. Sjasmingreiner er myke og føyelige. Jeg lager en enkel krans av tre nye lange skudd. (eller bruk rogn, pil, eller bjørkekvister med løv og alt. Så setter jeg på bukettene med bindtråd til kransen er klar. I år brukte jeg sjasmin, forglemmegei, stemor, rosespirea, tirilltunge, gule svæve og mininellik. Morsomt å lage og hyggelig pynt. Vil du holde de vakre noen dager, så må de dusjes og vannes. Jeg legger plast over dem om natten for å holde på fuktigheten. Lykke til:)

Hilsen fra landet sa...

Så bra tips! Gjett om jeg skal prøve! Skikkelig fin sommeraktivitet dette da! Jeg har tre jenter her og to på besøk og nå skal vi jammen sette igang. Tusen takk!

Magdalena sa...

heia.. så fine tønner!!! vakkert med blomster i! har sånne "halvtønner" til blomster.
takk for besøket hos meg du skrev så poetisk at eg ble rent rørt... skjønnt av deg,- så er eg så enig!!
klem og takk for titten~~~

Timotei sa...

Så vakre blomster du har! Skulle gjerne hatt en stor hage med masse rosetrær...det er jo lov å drømme...Her høljregner det i kveld. Jeg ønsker meg også varme utekvelder!

Anita sa...

Det ble jo nydelig!!! Kjenner at det klør i fingrene etter mere roser og andre nydeligheter!!!
Nå er jeg godt igang med en veske/nett så hvis du fortsatt erinteressert får du si ifra! Er en del jobb og litt dyrt stoff så jeg tror jeg må ta 400-500,- for den! Er heller ikke helt ferdig, men i løpet av et par uker er den klar! Jeg var på en liten hagevandring her i stad og oppdaget at min litt syke Maidens blush blomstrer! Den gjør og den litt syke New dawn! pink fairy blomstrer hvert øyeblikk! Gleder meg! Har strødd kaffegrut rund de syke og de kommer seg virkelig! Og sprøytet med grønnsåpe!
Forresten så kjekt med det krans tipset i en annen kommentar! God sommer!

Grannylovestoknit sa...

Hei! Så nydelig det har blitt i tønnene dine. Riktig nydelig ja!
Ha en fortsatt fin uke!

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Tusen takk for koselig kommentar...

Disse tønnene dine ble jo kjempeflotte...

Ha en koselig kveld og uke...

Berit T sa...

Dette ble helt nydelig, og den patinaen på tønna.... fantastisk!!

Kos deg videre i sommeren!

M.E.V. foto sa...

Kjempefine tønner:)

Anita sa...

Så mange flotte blomster du har,du kan dette. Tønnene ble kjempefine.Håper dere får mange varme og flotte sommerdager nå. Det ligger fire værmeldinger på favoritter her, og jeg leter febrilsk etter solen. :)
Ønsker dere en fin helg.
Klem amo