lørdag 22. september 2007

Bestemor og bestefar

Til bryllupet vårt fikk vi en gave som har betydd ekstra mye... serviset som min bestemor og bestefar fikk i gave til sitt bryllup. Det er nå nesten 60 år gammelt, og gir meg mange gode minner.

Morgenene hos bestemor og bestefar var ro og kos før bestefar skulle på jobb. Bestefar ville ha en stor kopp te med honning og brødskive med appelsinmarmelade på tallerkenen. En trygghet og kjærlighet var der mellom de to uadskillelige.

Serviset gir meg ikke vedmod om en tid som er forbi, men en glede og varme i tankene og minnene om alt de har gitt meg av opplevelser i oppveksten. Selv om jeg selv ikke får til slike rolige morgenstunder her hjemme i den hektiske stunden morgenen er for oss, så hjelper det meg til å ta med meg elementer av en stemning og en harmoni. Det kan jeg bringe med meg videre og gi til min egen mann og mine barn. Jeg har så mye å være takknemlig over, kanskje ikke mest for selve tingen i porselen og glass, men alle gode minner og følelser det gir.



Rococo blomstrer på nytt, og jeg måtte ta noen nye bilder...














3 kommentarer:

Anita sa...

Så koselig det servise var! Det er utrolig hyggelig med ting som har historisk verdi! Roccocco'n er den av de flotteste pellisene syns nå jeg!
Jeg har forresten lagt deg inn i lista mi i bloggen min. Håper det er greit?

Hilsen fra landet sa...

Det er i orden det vet du... moro at Rococo også er en av dine favoritter! :-)

Elisabeth sa...

Åee..så vakkert service. Du har jo arvet en skatt :)
Ta godt vare på det.