søndag 23. september 2007

Kunst - og inspirasjon

Hva er kunst - og hvor henter vi inspirasjon? Det er interessante spørsmål synes jeg, fordi svarene kan være så ulike. Vi tror kanskje at vi her oppe i nord henter inspirasjon fra nedover i Europa, og ikke omvendt, men ut fra franske blogger ser jeg at det også de kan finne idéer og inspirasjon fra oss her i nord. På DENNE bloggen, forteller hun at hun henter inspirasjon fra det bladet "Vakre hjem og interiør"!
It is fascinating - it isn't just us up here in Scandinavia that get inspiration from France and southern Europe. It can also be the the opposite! In the blog of Violette, she has pictures from the magazine "Vakre hjem og interiør" and writes that she gets inspiration from Scandinavian style. Amazing!
Foto: La Cabane de Violette

Noe av den fineste kunsten jeg har, er helt norsk - det er "frukter" og et fat, laget av en nabo. Overflaten er helt glatt som fløyel, enda de er laget av tre. Er kjempeglad i disse, og de får alltid står fremme. Fatet er laget av samme kunstner og har også den fantastiske overflatebehandlingen som man får lyst til å stryke på.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Well, yes it is true, I have always been fascinated by both styles and ways of life,
and to me it is the perfect combination, so .. I made out a concept out of it.

Thank you for saying such nice things and for your lovely blog !
You made my day !

Hugs from france.
Violette

Jorunn sa...

Heisann,
Endelig, så har jeg lagt ut oppskrift på blåbærmuffins :)
Velbekomme!!
Klem, J.

Hilsen fra landet sa...

It's fantastic to be able to get a little glimp of the life and values of other people in foreign countries - from your own home! And a blessing, people like Violette with her wonderful work, ideas and way of life. I recomend everyone to visit her world!

Og Jorunn: Nå skal jeg innom deg og kikke på oppskriften ja! Har litt ulike former jeg prøver med frem med... og ulike oppskrifter. Har som mål å komme til den ULTIMATE muffins!

ChatrinesLiving sa...

Heisann:) Koselig at du fant veien til min blogg:) Det er gøy med interiører, jeg henter inspirasjon fra overalt tror jeg. Litt her og litt der. Du spurte om jeg har utdannelse innen håndarbeide/kunst og håndtverk, nei ikke noen utdannelse der gitt.. Alt er selvlært, men jeg har en stor interesse for håndarbeider. Jeg driver egentlig med det bare for gøy og "husbruk". Takk for titten i din blogg, jeg kommer snart igjen:)
Ønsker deg en fin dag!
Klem:)

Pulsatilla sa...

Takk for hyggelig hilsen på bloggen min! Og for den sitronmuffinsoppskriften lenger ned - den skal prøves ut. Og så herlige blomsterbilder det var nedover her. Kommer nok innom deg igjen. :-) Hilsen Pulsatilla