søndag 30. august 2009

Sesongens farger

I dag bruker vi dagen til å samle inn fra årstidens farger. I stedenfor å la blomstene stå ute, tar vi mange inn og nyter dem nå som det kanskje kommer frost snart her oppe. Når man ser en slik bukett får man tilbake sommerfølelsen!


Vi har også tørket krydder...
... og klippet og limt kort fra blader og hefter. Det kan både ses på som gjenbruk og er koselig å drive med sammen.

Så ville storesøster gjerne bake, - en krydderkakenytelse som jeg har kost meg med imens jeg har lest i boken "Bord dekk deg" - den kan anbefales!
Alle har vi ulike ønsker for hvordan søndagen skal være, men akkurat som i dag, det er nok min favorittsøndag :-)

6 kommentarer:

Anita sa...

Flinke dere er. Vi har også vært på tur i skogen mellom regnbyene, men ingenting med hjem. Nå plukker de håpefulle epler i hagen, så får vi se om ho mor klarer å mikse sammen en epekake til kaffekosen etter middagen.
Nyt resten av søndagen også.

Kudi sa...

Det hørtes ut som en deilig søndag! :)

Hilsen fra landet sa...

Ja av og til trenger man bare dager som går av seg selv uten at man planlegger så mye :-)

MODERN COUNTRY sa...

Ååå så koselig!! Kjempetrivelige syssler og enda bedre sammen rundt et bord med lys. I fjor høst satt vi her sammen en hel gjeng og scrappet. Lagde kort og nøt vin. Det var så koselig. Om 4 uker får vi ny sofa, da får jeg vel invitere noen :)

Tusen takk for hyggelige hilsener, jeg blir alltid så glad :)


God klem
Aina

Grannylovestoknit sa...

Hei og takk for hilsen fra deg i bloggen min. Koselig innlegg med blomster og søndagssysler. Nå fikk jeg så lyst på krydderkake!

Anne (Moseplassen) sa...

ja, når man ikke kan sitte ute, så kan man jo ta gledene inn :)
Det var jo virkelig en sommerbukett :D