søndag 16. august 2009

Morgenstund med blåbærspann, colaflaske og frisk skogsluft, en nydelig start på fridagen!... bare med unntak av at sauer antageligvis kobler bøtte og menneske med noe helt annet enn blåbær, så jeg ble overfalt av brekende og litt for nærgående firbente i skogen!


Blåbærbøtta fikk jeg reddet i siste liten!
Av og til trenger man dager der de eneste avgjørelsene er:

- hvilke steiner man skal velge for å komme tørrskodd over bekken


- hvilken rute man bør velge for å komme forbi de tette trestammene


-eller hvor det er best å gå i det bratte terrenget.

Mer komplekse problemer finnes ikke i skogen og etter en slik morgentur med rom for tanker og naturopplevelser (les: sau!) så er energilageret påfylt og man er klar for dagen. Egentlig burde det vært påbudt med en morgentur for alle hver dag!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Moro å høre om din fine morgen i skogen. Minner meg om ”gamle dager” da vi MÅTTE ut på tur om søndagene - og vi MÅTTE ut før kl 10. Heldig er du som har nok av blåbær i frysen. I frysedisken koster disse bærene mye. Og så mye hyggeligere å kose seg med noe man har plukket selv.

Cathrine sa...

Nam nam dette så godt ut..Men må si det var flere som syns det:-)..
Ikke alltid like lett å bli si nei til ett slikt måltid..

Mette sa...

Skummelt med de sauene så nære da. Holder meg til murjungelen jeg. Hilsen byfrua!

Karna sa...

Jeg var en tur i skogen i går jeg også, og kom hjem med poser med fin mose....fikk nesten litt julestemining....skal ikke pynte til jul enda altså...ha ha ha...

Måtte dra hundene med meg, ville ikke ut i øs pøs...men vi måtte bare ha litt frisk luft....

Tøffe bilder du viser!

Lappedamen sa...

Helt enig, det burde vært obligatorisk med morgentur. Jeg tar den til jobben, men det hadde vært fint med en slik tur ut i skogen også. Fine bilder, bekken er jo flott.

Kudi sa...

Stilige bilder! :)

Unknown sa...

Hvilke steiner skal man velge for å komme tørrskodd over bekken. Det var fint sagt. Er det dine egne ord eller et sitat?

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Nydelige bilder og stemning hos deg...

Ha en super dag og helg...