mandag 20. august 2007

Beatrix Potter

Det er tid for å rydde bort sommerens postkort fra kjøleskapet og erstatte det med skoleplaner og huskelapper... kikket på hvert kort på nytt- så fullt av sommerminner fra ulike steder. Et av kortene var fra England - Hill top- i Lake Distrikt - Beatrix Potters hjemtrakter.
Helt fra jeg var liten har jeg vært fascinert av Beatrix Potter og hennes historier. Den gangen var det nok mest de morsomme og koselige historiene, mens jeg nå beundrer bygninger, klesdrakt, den spesielle streken og de nydelige innredningene fra tegninger og film. Jeg vil gjerne at barna mine også skal bli kjent med disse fortellingene - som en motvekt til mye av det som vises for barn nå. Foto: http://www.greatroom.com/

Kilde: www.greatroom.com


Kilde: www.wikipedia.org

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Beatrix Potter har nydelige små barnefortellinger ja.
Vi så og leste mye av henne da ungene var små. Har t.o.m barneservise med motiv fra hennes fortellinger.
Også bor hun jo i det deilige blomsterhuset...hvertfall i alle tv-seriene *ler*