søndag 26. august 2007

En trapp er en trapp er en trapp?

Nei, en trapp er ikke en trapp... det har jeg funnet ut! I vinter gikk jeg løs på den grusomme trappen, rev av belegget og beslagene... uten egentlig å ha planlagt helt hva som skulle skje. Så for meg å benytte trappen som den var, bare pusse treverket- for det var treverk under belegget. Men mannen i huset sa at det aldri ville bli bra... men en ny trapp er veldig dyr. Han kom på verdens beste kompromiss: Nemlig å bare bytte ut trinnene! Jeg foreslo vanlige furu-trinn, men han mente det måtte være eik - samme som gulvet. Og nå etterpå ser jeg jo at han har så rett så rett. Så en trapp er ikke en trapp - nå blir jeg rett og slett i godt humør av å se på den og kjenne på treverket. Tidligere ble jeg minnet på om at det var et ugjort prosjekt hver gang jeg gikk i den. Trinnene er forøvrig laget av benkeplater. Det fungerte fint.
Etter
Etter

Etter

Før

Belegget forsvinner endelig

Før: Med metallbeslag

3 kommentarer:

Fru Dart sa...

Takk for koselig komentar på bloggen min :-) Skal si det ble stor forskjell på trappa ja. Skjønner godt du ble fornøyd.
Kanten på vottene mine er strikket med 2 tråder; 1 tråd ull og 1 tråd effektgarn (jeg brukte Chili, men det finnes mange forskjellige). Er ikke vanskelig i det hele tatt. Bare å ta sats og prøve ;-)

Anonym sa...

Wow..så stilig trapp.
Skal si dere er kreative, blejo helt ny trapp jo :)

omo sa...

Driver og pusser opp og har lurt på hva jeg kan gjøre med trappa .(den er helt lik din før opp-pussing, til og med samme belegg)Grusom,men fikk se ditt tips.Den ble superfin.Lurer på hvor mange benkeplater som gikk med?