lørdag 11. august 2007

Drømmen om evig sommer - med et oliventre?


Drømmen om evig sommer - kan den leve? Ja, akkurat nå ser jeg for meg det... Med utsikten ved favoritt-stranden min friskt i minnet, så nyter jeg roen og stillheten utover sjøen her. Ved å huske tilbake, ved bilder og blogg, vil vel også den deilige følelsen sitte i. Bølgene som glir bløte over føttene der jeg sitter på den myke stranden, sanden som renner varm gjennom hånden mens en mild ettermiddagsbris puster forsiktig inn over land. Må ha minner som dette å varme meg på når høstkveldene kommer.

Men i tilfelle det ikke er nok, har jeg fått tak i mitt eget lille oliventre! For da må vel sommerfølelsen leve videre vel - tror dere ikke!? Innbiller meg at jeg greier å bevare noe av stemningen ved å vanne og stelle treet mitt i høst... mulig jeg er litt urealistisk - vi får se!! ;-)

3 kommentarer:

Elisabeth sa...

Åee..endelig fant du oliventreet(Olea europea) ditt.

Treet som ble dyrket minst 6000 år før Kristus.
I Bibelen kan man finne langt over hundre henvisninger til dette merkelige treet.
Bl.a om den hvite fredsduen som kom til Noa for å varsle at vannet sank hadde en olivenkvist i nebbet.Det viser litt hva slags historie dette treet har.

Jeg tror nok at dette blir ditt lille sommertre, kos deg med det videre :)

Anna Lisa sa...

koselig blogg du har:) Ha en fin kveld, Klem

Anonym sa...

Hei.
Så koselig å lese at du har et lite oliventre!
Jeg har nemlig et stort et!
46 år gammel Italiener... Kom til Norge i fjor og har hatt sin først vinter i kjelleren (!) Vet du om det er rette plassen? Hva gjør man med et stort tre om vinteren, her i kalde Norge? Det tåler jo kuldegrader, men ikke over flere dager.. Nå når det ble tatt ut i våres så virket det trist... Uten blader etc... Har du noe tips til meg ?
Heidi