søndag 9. mars 2008

Stadig utføres det små og litt større endringer som forvandler stedet vårt mer og mer slik vi ønsker det i drømmene våre.

Nå på kaldeste vinteren har oppussingen har gått i rykk og napp - ikke noe særlig å skifte vinduer i bitende kulde. Men i det siste har mannen i huset trosset vind og minusgrader og skiftet både dører og vinduer.

FØR


ETTER
Det vi forsøker er å få til større glassflater på huset, for å slippe inn masse lys og luft. Vi ser også for oss et tilbygg i vinkel med en vinterhage der vi selv og plantene vil trives.

Noen av våre drømmer er kortsiktige og realistiske og kan kalles planer, mens andre er mer langsiktige og kanskje ikke fullt så håndfaste...

Uansett: Drømmer er viktige å ha - noe å jobbe mot, og så blir gleden desto større når man har oppnådd det - sammen.

24 kommentarer:

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anne sa...

Du hos meg og jeg hos deg, det var litt snodig sånn en søndag morgen.

Men helt klart ble det da mye bedre hos deg etter vinduskkiftingen, mye mer harmonisk og sikkert og mye lysere innendørs. Og er det noe vi trenger mer av så er det lys !!
Mye morsommere å vaske vinduer også tenker jeg, selv om det er litt mer arbeid :-)

Fin søndag til deg.

Mokki sa...

Det ble stilig med ny dør og vindu! Og så flinke dere er som får gjort sånt selv! Her hos oss strekker vi oss til maling og lampeopphenging...

Synnøve. sa...

En klar förbättring. Rött mot vitt....Mycket bättre.
Bra gjort att göra det mitt i smällkalla vintern.
Kram från Synne :)

Lille Trille sa...

Hei, og takk for koselig besøk i bloggen min :-)
Bytte av dør og vindu var kjempefint, ble mer harmonisk og skikkelig pent. Enig med deg...man må ha planer av både realistiske gjennomførbare saker og de drømmende håpefulle gjennomførbare.
Ha en fin søndag!
Klem Lille Trille

chevostar sa...

Så flott deg ble med ny dør og nytt vindu!!!

Ha en fin søndag!

Sologbolig sa...

Hei! Takk for hyggelig besøk i bloggen min. Planten i vinduet er to små eføyer. Eg liker eføy og det går jo flott å ha de ute om sommeren også. I fjor sommer (til tross for masse regn) så laga eg ein sammensetning av eføy og stemorsblomster....det ble ok. Så fint det ble med ny dør og vindu i huset ditt.Vi har et stort vindu i stua som er punktert og må skiftes ut...det må gjøres i løpet av våren, men må nok få en glassmester eller snekker til å gjøre det.

Elisa sa...

Mange glassflater er alltid bra, og vinterhage er ingen dårlig drøm! Den er me fleire som har...

Marie sa...

STILIG!0

God søndag :)

liven sa...

Hei!! Takk for kommentar i bloggen min!! Så fint det ble med skifte av dør og vindu!! Kjekt å ha prosjekt på gang....bare det ikke tar helt overhånd selvfølgelig!!
Du har bilder av så utrolig mye flotte planter......kjenner jeg gleder meg til å ta fatt på hagearbeid!!
Ha en fin kveld:O)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Slik er det med hus, noe må gjøres mens annet kan en planlegge og så klart drømme litt...
Ha en skjønn neste uke.
Klem

Berit T sa...

Det ble skikkelig fint!!
Veldig greitt med prosjekter, men av og til føler at nå er det nok, så går det en liten stund, så er arbeidslysen på topp igjen.

Det var flott skap du viste under innlegget, broer som binder.
Den slags har jeg aldri sett før, virkelig spennende.
Ha en fin kveld.

Fivrel sa...

Spennande å fylgje med på alle prosjekta dykkar! :-) Tenkte eg skulle tipse dykk (sikkert unødvendig, de har vel bladet Lev Landlig?) om ein pelargonium-artikkel i siste nummer. Og ei ny bok, av Ljungqvist/Tingström. Og jammen trur eg ikkje all entusiasmen og dei fine bileta av vakre blomar også har fått meg på gli - sjå, eg vert nok snart ein av dykk! Det ligg ein ordlaus, men likevel så talande nostalgisk romantikk i slike blomar, ein heim er knapt nok ein heim utan lukt av nybaka brød, og pelargoniar i glaskarmane (tradisjonell? ojess ;-)

[morgrethe] sa...

Det der ble da kjempefint. Enig med deg..... slipp lyset inn!

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Demeter sa...

Det ble kjempefint! Å slippe inn lyset er viktig, alt blir så mye letter da synes jeg :) Og langsiktige mål og kortsiktige mål; alt er like viktig! Man må ha noe å se frem mot. Lykke til videre!

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Flott med disse vinduene...

Ha ei riktig GOD PÅSKE...

Lovise sa...

Så fint det ble med ny dør og vindu. Det er så gøy å ordne litt så det blir trivelig og fint hjemme. Og planer, det skal man ha. Hvis ikke, ville det blitt trist. Vi må ha noe å se fram til, noe å glede oss til i hverdagen:)
En flott påske ønskes deg.

Anonym sa...

Så fint det blir hos dere
Åse

Grannylovestoknit sa...

Hei! Og så er det så viktig å ta ett skritt av gangen. Så blir ikke alle drømmene så uoverkommelige.
Fint med ny dør og nytt vindu!
Ha en fortsatt fin uke!

Anonym sa...

Den nye "drakten" gjorde seg virkelig. Bort med mørke gardiner, inn med lyset (om dagen). Hva passet vel bedre som inngang til en lysere tid enn nye vindu?

Tone Yvonne sa...

Hei :o)
Det ble veldig fint med ny dør og vinduer :o)
Drømmer er viktige , hva skal man ellers jobbe for ;-D Høres spennende ut med forandringene :o)

ha en flott dag!!

Elisabeth sa...

Lekkert!
Vinduer og lys har mye å si for et hus. Særlig her hvor vi bor hvor det er mage grå og mørke dager.

Lykke til videre med planer og drømmer *klem*

Monica Therese sa...

Så vakkert dere har det =)
Jeg og mannen min går og drømmer om eget småbruk en dag,kanskje det kan bli virkelighet etter hvert =)