torsdag 2. juli 2009

Blåbærhåp

Ute i skogen nå er det mange tegn på at det blir masse blåbær i år!! Det har vært nok regn på riktig tid og så har det kommet varme. Det er nesten som å gå på skattejakt å lete etter store, saftige og deilige blåbær. De fungerer som en god trøst når sommeren etterhvert lir mot slutten. Men enda er det lenge til! Det har vært mye vanning i det siste. Og rosenknopp-pelargonene blir jeg aldri lei av å beundre...

Og hvem sier at pelargonene må ha blomster,- de duftende uten blomsterprakt er også herlige, både å kjenne og å lukte på.


Denne lille nederst må jeg finne ut navnet på! Veldig frodig og nydelig lakserosa farge.










6 kommentarer:

Solveig sa...

Takk for koselig kommentar :-). Mener bestemt klematisen heter Clematis montana var. 'Rubens' eller Bergklematis.Den passer til sone 2-3 og hos meg trives den godt på hytta hvor det er mildt klima. Den blomstrer aldeles overdådig i mai og slynger seg både inn og ut av uthus og plakebord. Kan virkelig anbefales (om du ikke har det for kaldt om vinteren).
Koselig blogg du har!
Sommerklem fra Solveig :-)

Marie sa...

Fine bilde :)

Her er blåbæra modne, mmmmmmmmmmm

Hilsen fra landet sa...

Slutter aldri å undres over klimaforskjellene hos deg og meg, Marie!

Aalerud Stall sa...

Hei:-)

Nydelige pelargonier, jeg elsker disse sommerblomstene!
Ønsker deg en toppen helg!
Klem fra Britt:-)

Merethe sa...

Blåbær er nydelig bær. Det minner meg om min barndom da vi ofte var på blåbærtur.Det er koselig med pellargonia..har mange ute terassen med nydelige blomster. Fine bilder du tar. :) Ønkser deg en fin dag.

Anita sa...

Lenge siden jeg har kommentert rundt om nå, men nå er jeg her!! Fikk noen rosenknopper av Elisabeth jeg og to av de blomstrer så vakkert nå! Akkurat nå tordner det og regner her, men greit nok så lenge det er fint i morgen :0) Ha en flott helg!