fredag 17. juli 2009

Stolt som en høne

Det heter muligens "stolt som en hane" men hønene virker også svært stolte over eggene sine, og vår hønepøne ved navn Olivia, la seg godt til rette på egget og varmet det. Innimellom trakk hun inn mer strå for å gjøre det mykere og varmere og dyttet egget godt innunder seg.
... og la seg fint til rette. Nesten synd å ta det fra henne, men vi bestakk henne med gresskarkjerner.
En smule stolte over eggene, som vi kan hente så ferske og perfekte, er vi nok selv også!
Nå om dagen har vi sommerbesøk, og de hadde med seg en herlig frisk og naturlig saft av rips og bringebær i en utrolig koselig type flaske jeg ikke ante at ble brukt lenger.





4 kommentarer:

Unknown sa...

Så hærlig med høner. Startet opp med hobbyhøns tidligere i vår jeg også, og storkoser meg med det. Om du noen gang skal til Lillehammer, reis innom vegmuseet på hunderfossen. Der er det en herlig 50-tallsbutikk som bl.a selger saft på slike flasker. Koselig å lese bloggen din innimellom:)

Mette sa...

Ønsker meg litt høner jeg også men det er nok veldig mye arbeid med dem og tidlig opp om morgenen kanskje-- men vi har jo hund uansett da. Ser ut som den saften er fra gamledager. Rips blir veldig friskt og godt og det burde man egentlig bruke mer, husker bestemor hadde ripssaft! God sommer til dere!

Unknown sa...

Åh, jeg har sååå lyst på høner!! Selv om jeg synes de er litt skumle også da.
Egg fra egne høner må jo være topp!

Laila -Karin sa...

Så koselig det var med hønene,
Kunne godt tenkt meg å bo slik.
Bor i boligfelt , men det ligger fint til og med et yrende liv av fugler , flaggemus og pinnsvinn.
Ha EN FIN SØNDAG