lørdag 4. juli 2009

Forfriskende!

Selv om jobben er morsom, så er det varmt!
Og selv om selskapet i kveld var kjempetrivelig så var jeg svett og sliten.

Så kom jeg på at jeg skulle finne frem myke kluter, den ekte olivensåpen jeg er så heldig å ha fått, og noen deilige urter. Kanskje det ville gjøre susen? God innsåping, deilige dufter og nydelig passe varmt vann hjalp utrolig - og nå har jeg vært frisk og rask til å nyte den herlige sommerkvelden. Så få av de stille og lune kveldene vi har, og som man kan leve på dem i kalde høstdager når man har minner om milde og fløyelsmyke nattetimer.
Stillhet, fuglekvitter mot morgenkvisten og godt selskap. Det blir gode minner!


Mynte i badevannet - anbefales!

8 kommentarer:

Hannes hage sa...

Å, dette ser så forfriskende og deilig ut. Helt herlig. Ønsker deg en deilig sommerkvelg, og helg.

Cec sa...

Eksamen overstått og sjølivet er inntatt! Herlige dager ønsker jeg deg også!

Lykkeligkaos sa...

SÅ deilig det såg ut!
ah! Trur eg skal ta meg eit bad i kveld! :)
Har desverre ingen mynte å friske opp med med gode såper er godt det og :)

GundaM sa...

Ojjj, nydelige bilder og takk for tipset;) Etter en uke i synden føler ejg for å rense meg litt ja;)

ha fortsatt fine dager der ute;)

Klem fra meg

Mia sa...

Åååh, dette så da alldeles deilig ut! Olivensåpe er det beste, og mynte i vannet kan jeg tenke meg er forfriskede og deilig. Jeg skulle ønske jeg hadde badekar...

Takk for dine alltid så hyggelige hilsen i bloggen min. Angående rabarbrasaften, så bruker jeg saftkoker. Jeg lar saften av rabarbraen bli dampet ut i ca. to timer. Av en koking blir renner det ut ca. 4 liter råsaft. Råsaften koker jeg med 300 gr. sukker pr. liter saft. Etterpå tappes saften i rene ("sterilisert" i stekeovnen på 100 grader) flasker (gjerne gamle vinflasker), haes på kork (som er kokt opp for å gjøre den mykere og mer medgjørlig. Når flaskene er kalde dyppes de i smeltet (i vannbad) stearin flere ganger slik at de blir luft tette og kan holde seg i flere år. Når saften drikkes blandes den med ønsket mengde vann, ca. halvt om halvt. Det er jo en del jobb med safting (jeg gjør det også med rips og solbær, bruker da samme mengde sukker pr. liter saft) men du verden så deilig det er å ha slik hjemmelaget saft på lager.

Min Verden sa...

MMM - deilig. Turen var helt utrolig flott og for en hage! Kos deg videre i sommer. Jeg har en Flammentnz jeg i min tønne :) Ganske lik som din. Hanne

Elisabeth sa...

Det så deilig ut. Flere som er fan av den gode olivensåpen ja, dessuten med mye eksem i familien så er den rene gudegaven ;)

AnneKa sa...

Dette så deilig ut, ja. Har en gutt med mye atopisk eksem så eg lurer på hvor du har fått tak i den olivensåpen. Kan tenke meg den hadde vært god for han.