søndag 19. juli 2009

Fluetinnitus

Er dette mitt soveromsvindu, med lufting ut i den frie natur tro? Nei, så modig er jeg ikke... ... det må være polstring og sikring med netting og gardiner mot de summende og surrende (u)vesenene som hører sommeren til.
Det er deilig, sval temperatur i rommet, huset er stille og det er godt å synke ned i dynene etter en for sen kveld i koselig selskap. Hva skjer da? Jo en kjent lyd høres, - summing av vinger fra et insekt som teoretisk ikke skulle slippe inn gjennom sperringene mine.
Våpen 1 og våpen 2 må finnes frem.












Våpen 1



Våpen 2
Barna foreslår ofte at jeg kan slippe fluene ut i steden for å bruke våpnene mine, men akkurat her er jeg steinhard - fluer på mitt territorium har ingen sjanse.
Så våkner man da, gang etter gang, hopper opp etter våpnene, men på mystisk vis er summing og flyvedyr forsvunnet. Med ett kunne jeg ønske at jeg bodde i murjunglelen der alle fluer for lengst har svelget for mye tjære og innåndet for mye eksos til at de klarer å blafre det minste med vingene.
Mens jeg lytter og lytter etter nye insektslyder merker jeg at jeg er i ferd med å utvikle "fluetinnitus" - jeg hører fluer hele tiden, selv om de ikke er der. Og selv etter at vesenet er tatt hånd om av våpen 1 eller 2, ligger jeg anspent og lytter til kollegaen til den jeg akkurat fjernet.
Der kom jeg på en fordel med høsten, dere!

13 kommentarer:

Granne med Selma sa...

Hej!
Och tack för dina gulliga kommentarer som du alltid lämnar inne hos mig *kram* Själv har jag under en tid varit väldigt dålig på att kommentera hos andra. Tiden finns inte och jag får prioritera annat. Men alltid blir jag så glad över dina små hälsningar.
Klem Sussie

Bente sa...

Heisan!
Takk for kommentaren inne hos meg!
Koselig blogg du har, ser att du har høner du og! Titter inn her igjen jeg, er det ok att jeg linker til deg?
Ha en fin dag/Bente

Unknown sa...

Ja utrooooolig irriterende med fluer på soverommet!! Men nå sover jeg med ørepropper da. Gubbens snorking er værre.

Timotei sa...

Hei!
Huff ja, insekt på soverommet er ikke gøy. Oppdager dem jo oftest ikke før en er halvt inn i søvnen og da er det så irriterende å måtte opp igjen og ut i fluekrigen. Artig å se at det er flere enn meg som bruker sprayvåpen. Snedig å bruke den på kjøkkenet. Et annet tips er støvsugeren. Tar av teppebankeren og bruker bare røret på støvsugeren. Enkelt og greit. Bruker det også på veps, men da må jeg huske å putte litt papir i åpningen etterpå, ellers kan de faktisk krype ut igjen...
Ha fortsatt fine sommerdager, med eller uten fluer...

liven sa...

hihi....sånn er jeg også!!
Hater fluer!!!
men heldigvis er det ikke så mye her hjemme......
og du...ja jeg blir lykkelig av vakre ting:o)
Men det trenger ikke være nytt og dyrt!!!!!
Synest det gjør godt langt inn i hjertet av å se på noe fint:o)

ha en flott og fluefri dag:o)

Hilsen fra landet sa...

Takk for tips! Tar i mot alle jeg kan få ;-)

Linecas have sa...

Grrr.... Intet verre irriterende enn fluer og for den del mygg som surrer en plass man ikke kan se dem. Her fikk de rundjuling med en avis før i dag. Nå må jeg til å vaske flyelik av vinduene igjen, sukk. Jaja bedre enn flyvende irritasjoner.

MODERN COUNTRY sa...

Haha, jeg er kjent med lyden!! I nederland anskaffet vi oss netting foran vinduene så vi kunne lufte om natten uten å være redd for disse hersens irriterende insektene. Nå plages vi bare av en flue eller to av og til. Og noen lodne labber :)

Takk forresten for hilsen, kjekt å høre fra deg igjen.

Ha en fortsatt god sommer!

Aina

Nina i Paradiset sa...

Jeg kan ikke komme på noe som er mer irriterende enn fluer på soverommet, eller der man skal sove! Det er faktiske bedre med fulle folk utenfor vinduet! (det er jeg noe plaget med etter å ha fått ny nabo...!)
Takk for hyggelig kommetar i bloggen min, forresten! :)

Klem!

Min stil sa...

He he... Ja, summingen fra "skumle" innsekter kan være skikkelig irriterende.
:) Susanne

Synnøve. sa...

Hei.
Lurer på om du muligens er i slekt med min ektefelle....
Han er akkurat likens. Kan IKKE sove når det summer...
Han far opp og ned og slår og vifter. Men summinga er der hehe....

Den saften såg deilig ut...

Håper det er bra med dere ellers.
Her går det mest i regn.
Men det er greit.

Ha en flotters tirsdag.
Klems Synne.

Photo-Me-Life sa...

Si det du, det vet jeg ikke. Alt jeg vet er at jeg bader kun i 20+ :) Jeg er litt fisen der

Elisabeth sa...

Må jo le litt også..men stemmer i at det finnes ikke noe som er mer irriterende (med unntak av naboens steroanlegg) enn fluesumming når man skal sove. Jeg vil anbefale at du får også en elektrisk fluesmekker i ditt våpenarsenal også ;)