tirsdag 7. juli 2009

Vi lukter, føler, kjenner og hører sommeren!

I sommervarmen er det godt med saftige pærer og meloner også for hønene. Jeg går roserunder, som mange andre, om dagen. Jeg har nok ikke så edle sorter, men enkle og søte som jeg gleder meg over!
Celestial

Louise Odier
Jeg passer på å trekke inn duften, kjenne på de blanke bladene, høre på den fine raslingen i vinden og nyte følelsen av sommeren som er her nå. Som vi har ventet!

Frau Dagmar Hastrup og Double Blanche de Coubert








Bonica 82


Vi har lenge lagt merke til en sommerfuglpuppe, og i dag kom sommerfuglen ut og henger og tørker seg. Vi lurer på hvilken farge vingene har når de slår seg ut.


Slike spennende sommeravsløringer driver vi med om dagen, rett utenfor døren finner vi opplevelser, bare vi ser skikkelig etter kan man oppdage mye!











3 kommentarer:

Synnøve. sa...

Det er sommer på sitt beste det der.
Hvilken sort sommerfugel var det?

Her regner det. Men det er så deiligt.
Skal snart ut og nyte det i en promenad. Elsker regn. Det dufter godt og er svalkande.
Kameran skal med.

Ha nå ei flotters dag.
Klems Synne.

Mette sa...

Ja de kan vel være svarte på ene siden og fargerike på andre de sommerfuglene? Var det neslesommerfugl?

Anne (Moseplassen) sa...

sommerfugler i hagen er neste satsningsområde hos meg. Her er lite sommerfugler naturlig, så jeg må nok til med litt smart beplantning og slik skal jeg tiltrekke meg de som er, og ikke minst oppmuntre til formering. Morsomt å se den henge der og tørke seg :)